Friday 5 August 2011

3 lelaki dalam hati

باسم الله الرحمان الرحيم

Aku bukan orang yang selayaknya cakap pasal cinta. Tapi cinta tu banyak jenis jadi aku nak kupas bawang pasal cinta dalam hati aku yang begitu mendalam menusuk kalbu dihati sanubari yang mendalam sedalam lautan paling dalam setinggi gunung paling tinggi nah ambik kau takde noktah

Semalam aku mimpi aku hilang orang yang aku sayang. Aku tak sanggup nak hadapi. Aku terlampau sedih sampai takde air mata yang keluar. Padahal aku jenis yang suka menakungkan air mata, tak caya tanya eqin. Dia sedih aku yang menangis macam pondan mekap cair. Jadi aku harap satu hari nanti orang yang aku sayang tu akan baca entri ni dan tahu yang aku sayangkan dia.


Zack & Ahmad


Tak sebenarnya nama mereka jauh panggang dari api. Lagi hensem dari Zack, lagi hensem dari Ahmad. Cuma nama ni kitorang sibs suka guna untuk usik mengusik. Lagipun dorang suka guna nama ni untuk main Plants vs Zombie. Comel sangat. Aku nak cerita sikit pasal dorang sebab dorang ni satu satunya sibs lelaki aku. Aku takde abang. Zack lah abang. Sebab tu aku lagi suka panggil dia abang. Dia kata aku gedik. Takpela, kaknim gedik dengan abang sajerr. HAHA.

Cakap pasal Z. Z selalu tolong orang. Tapi orang tak nampak. Orang cakap dia tak tolong apa apa. Z selalu buat homework. Tapi orang tak nampak. Orang cakap dia tak belajar pun asyik tengok tv dan main game. Z selalu jaga Ahmad. Tapi orang tak nampak. Orang cakap dia tak sayang adik tak reti jaga adik. Z selalu senang kan hati orang, suka buat lawak. Tapi orang tak perasan. Orang cakap dia perengus suka marah orang. Z selalu kumpul duit tapi kedekut. Tapi orang tak tahu. Dia kumpul duit sebab nak kumpul action figure yang dia minat, yang dia tahu ibu ayah takkan beli sebab jimat jadi dia guna duit sendiri. Z sangat menyenangkan hati. Tapi orang tak perasan. Sebab orang selalu ingat Z buli adik adik lain jadi orang lagi protect adik adik lain dari Z. and the saddest part was that..orang itu adalah aku. 
and i was at fault for not being a good example to him. so now, dengan harapan suatu hari nanti Z akan baca semua ni. (semalam aku suruh dia baca time dia tengah main game dia taknak, chiss) dan sedar yang kaknim sungguh sayang dekat Z so kaknim juga akan sentiasa cuba untuk jadi uber cool understanding sister yang Z selalu cakap masa tengah tengok drama TV3. (see, his soft side. He loves watching drama yang family genre)

Ahmad..hm Ahmad anak last so semua orang duk puk puk timang sayang lagi dengan dia walaupun dia sebenarnya dah 6 tahun sekarang. kadang kadang nampak sangat dia terlebih manja sampai jadi gedik. Tapi kau ingat lepas duk puk puk timang sayang dengan dia, kakak kakak dia yang 4 orang ni akan membiarkan dia dimanjai sepanjang hari? Oh tidak sama sekali. Kitorang takkan biar dia gedik macam tu je. kitorang pasti buat sesuatu. Sebab tu la Ahmad macam orang tua when it comes to the way he think. Ada suatu hari Wokwa buat lawak gila gila depan Ahmad macam lawak untuk budak budak macam Ahmad. sekali Ahmad berlalu pergi macam tu je tanpa respon positif kat lawak Wokwa sambil berkata, "Kakwa ni macam budak budak," Terkejut Wokwa terus kecik hati dia. dan banyak lagi cerita Ahmad macam orang tua tapi letih ah taip banyak banyak. lainkali kaknim cerita pasal awak lagi ye Ahmad. arasso?
 dannnn ini lelaki yang paaaaling kesayangan. *drum rollssss*


i wrote this on my diary when i was 13.
oh and pls ignore my bad hand writing.






bila baca semua ni balik, i recalled things back. I was really a pain in the neck.
and now that i am no longer that 13 years old girl,
aku masih merasakan kesyukuran yang amat sangat. Terima kasih Ya Allah
sebab anugerahkan seorang lelaki yang sangat mulia ni dalam hidup aku.
Semoga aku dapat jumpa dengan someone yang father figure jugak, amin ya rab.
Next time ill be talking bout my ibu pulak, barulah adil dan saksama hehe.

So, siapa lelaki dalam hati anda?


No comments:

Post a Comment