Monday 8 August 2011

A friend namely Asiqin

باسم الله الرحمان الرحيم

Aku rasa dah banyak orang tahu siapa kawan rapat aku. I mean yang paling rapat. 

Yang tidur sebantal dengan aku masa aku takut nak tidur sorang sorang lepas tengok cerita hantu. 

Yang sering masakkan lauk sedap dap dap hari Ahad untuk dibawa pulang ke shah alam di mana aku menanti penuh setia untuk menikmatinya. 

Yang sering calling calling dengan aku untuk cerita pasal anak kucing bakal tiba di rumah la, pastu aku pulak cerita kucing sebelah rumah tak beradab sopan kencing merata. 

Yang selalu comfortkan aku waktu aku nervous.

Yang sering suruh aku fikir positif sebab aku selalu fikir bukan bukan negatif .

 Yang selalu tahan je dengar aku berteriak macam pondan dalam telefon.

 Yang tahan dengan perangai aku yang suka emosi, pastu bila emosi je wajib ada sound effect bajet sinetron Cinta&Anugerah. 

Yang suka layankan aku punya cerita yang stok masuk bakul angkat sendiri ke, yang stok kalau buat cerita komedi pun orang tak nak pandang poster promosi.

 Yang sangat menyenangkan hati. 

Yang macam macam lah.

Alhamdulillah, aku banyak kawan kawan yang rapat. Yang menyenangkan hati, Yang baik, Yang kelakar. Aku rasa tak perlu sebut lah kan sorang demi sorang, semuanya aku sayang sangat sangat. Tapi aku percaya setiap dari kita mesti ada favourism 
(in a good way though), yang paaaaling rapat dan yang paaaaling kita selesa.

Aku tak pernah sangka yang aku akan still sama sama dengan dia lepas habis sekolah. Dari tingkatan tiga rapat sampai tingkatan lima.
Bila kitorang dapat course belajar yang sama, tempat yang sama, kuliah sama, aku jadi sangat comfortable dan aku tak home sick sangat sebab orang yang aku anggap family ada sebelah aku.

Sejak tu, kitorang sama sama buat keputusan untuk saling menasihati sesama lain. Kalau aku ter over, dia nasihat. Kalau aku terkureng pun dia nasihat jugak. Aku? Aku belum pernah lagi perlu nasihat dia sebab dia ter over sebab belum ada kes lagi.hehe
Kitorang jugak sama sama nak usaha berjuang dalam bidang yang kitorang minat,
nak sampai degree. Nak sampai master. Dengan izin-Nya.

Tapi perjalanan hidup kita ni berbukit bukau, bergunung ganau.
Kena lalu hutan rimba bagai, kena lalu onak duri bagai.
dan langit tak selalunya cerah (cliche gila).

Allah uji dia.
Tapi dia sangat kuat. Dia kata dalaman dia yang orang tak nampak tu sangat rapuh.
Tapi dia sangat kuat untuk still berjaya cari jalan penyelesaian yang akhirnya bagi manfaat jugak dekat diri dia, Insya Allah. 







Eqin,
walaupun laluan kita dah berbeza nanti.
Kita mesti FIGHT habis habisan untuk jadi better dari siapa kita sekarang.
Ingat tak kau cakap kita ni perempuan.
Biar ada harga diri. Biar ada maruah. 

Apa yang kita perjuangkan sekarang ni
itulah harga diri, itulah maruah.









kau dan aku
layang-layang takdir
terapung di sini
sebentar terputus
sebentar tersambung
kau dan aku
berputar
di tengah suasana
mencipta aksi
dan kata-kata
memancangkan pengertian
dan penafsiran
- Layang-layang takdir oleh A. Wahab Ali

2 comments:

  1. oohh..ouhh..ohhh soooo sweeeettttttt...ngaaa..terharuu aku T_T..kaula kawan yg aku cite semua masalah aku..aku rasa terapung dah skrg ni...haha..janganlah puji..mcm mana perasaan kau trhadap aku,mcm tu jgak perasaan aku terhadap kau..kalau xde kawan yang selalu bg semangat mcm kau da lama aku putus asa.xtaw lg mcm mana nak ucapkan terima kasih yg teramat bangat kat kau.kau bukan kawan aku tapi adik beradik.air dicincang xkan putus.insyaAllah,aku hrp persahabatan ni kekal smpai akhir hayat amiin..aku harap kau dpt selesakan diri nnt bila aku da xde kat s.alam,dan aku pon hrp aku dpt selesakan diri tanpa kau ditempat baru.kita mesti terus saling menyokong n menasihati..lg satu,mana ada kau over!sapa cakap tu??hehe

    ReplyDelete
  2. aku akan berusaha!
    eh eh eh
    driving class esok. .
    driving class esok . .
    driving class esok . .
    pffttt
    semoga segalanya lancar, amin ya rabb

    ReplyDelete