Monday 1 August 2011

5 perkara annoying

باسم الله الرحمان الرحيم

Kelima- Setiap 20 saat Shasha Linda akan jerit. " Kaknim! Sekarang dahh pukull  
            bberapaa?? Dah boleh berbuka ke belumm?? " dari pukul 5 dia balik sekolah 
            agama saaaampai lah lagi 2 minit azan nak berkumandang baru dia stop. it goes on 
            and on and on . .

Keempat- Bila ada orang lelaki mencuit/ mensuit/ menggerakkan mulut untuk keluarkan   
               bunyi langau (i dont even know what to call it) every single time perempuan lalu.  
               Ish. 
               Cuba kalau slow-mo kan mulut dorang. Geli der. tak cantik woh. Air liur terkeluar 
               woh.

Ketiga- Bila ada keraian pasti ada makan makan kan. Jadi mesti guna pinggan mangkuk kan. 
           dan bila ada pinggan mangkuk pasti ada pencucinya kan. Bukan pencuci Axion baru 
           atau Sunlight, itu memang wajib guna. Dah takkan nak guna ubat gigi pulak cuci 
           pinggan. Ok proceed. Aku suka volunteer jadi tukang basuh pinggan. Bukan sebab 
           "Eh eh rajinnya anak dara ni, boleh buat menantu atau pembantu'' (???). Tapi
           sebab kitew ni pemalu lew. hihih. Kitew tak biasa bila jumpa sedarer rarer kitew
           tanya "Eh yang ni anak dah ada berapa dahh?" Kitew tak taw nak jawab apew.
           Ni tipu. Ok bila dah tengah cuci caci pinggan dengan semangat jati diri yang tinggi
           diselang seli dengan ingatan babak hindustan bergolek versi Singapura. Tiba tiba 
           kesemua pinggan yang tadi penuh membuak buak,has magically vanished!
           Wah, kembang hatiku seperti ada orang sudi menjemput kitew naik kereta berkuda 
           pergi Mydin beli barang dapur. But. Exactly the moment aku pulas kepala paip untuk 
           tutup air, Nanar datang tersengih kambing sambil menatang pinggan mangkuk segala 
           bagai. Hancur musnah segala impian tasik madu nak berehat bersantai. Ini selalu  
           terjadi. (panjangnya . .)

Kedua- 1 text message received. Aku bukak. Aku baca. Aku termenung. Aku pikir.
          
             Salam, sayang  - 017*********
  
              Dah bila masa aku berkasih sayang dengan sesiapa di bulan Ramadhan nih


Pertama- Broadband lembab. Dah. Ni tak payah cerita panjang. 


                                  
           

2 comments:

  1. Salam dear dear ~

    haha..
    masyaAllah..
    since buka blog, ain dah senyumm
    bila baca post dia..
    lagi laaa..
    tersengih, ketawa jea..
    huhu..

    indahnya hidup,,
    walaupun nampak macam annoy dgn semua tu..
    tapi tanpa semua tu.. mcm takda colour la kan hidup ni.. hihi

    bayangkan.. tahun depan kita bakal berpuasa di uni.. takde lagi dengar adik nak tanya dah berbuka ke belum.. masa tu, kalau kita buka balik blog ni, then baca balik apa kita tulis.. sure sure berlenang airmata rindu.. huhu
    ;)

    ReplyDelete
  2. haha itula pasal..aku tulis semua ni untuk aku baca balik di masa hadapan teheee
    nanti aku mesti rindukan jeritan nadira

    ReplyDelete